Izvor fotografije: Terje Sollie – pexels.com
Kada govorimo o poslovanju u ugostiteljstvu, svaki detalj može biti ključan za uspeh restorana ili kafića. Jedan od najvažnijih detalja koji čine kvalitetan ugostiteljski objekt jeste kvalitetna izrada jelovnika.
Upravo zbog toga što je toliko bitan segment svake posete ugostiteljskom objektu, kvalitetno napravljen jelovnik može izdvojiti restoran iz mase konkurenata. U nastavku ćemo razmotriti različite aspekte koji su važni za kvalitetnu izradu jelovnika.
IZABERITE DEO TEME ZA ČITANJE
#1 Jelovnik kao ogledalo ugostiteljskog objekta
Jelovnik je ogledalo svakog ugostiteljskog objekta. On nije samo hrpa papira koji prikazuju jela koja su u ponudi, već je to alat kojim ugostitelj predstavlja svoj restoran ili kafić. Jelovnik mora biti estetski privlačan i dobro osmišljen, kako bi izgledao moderno i profesionalno.
Potrebno je da se angažuje štamparija sa višegodišnjim iskustvom pri izradi, jer jelovnik, kao predmet koji prolazi kroz hiljade ruku, mora biti izrađen od veoma kvalitetne hartije i profesionalno štampan.
Ukoliko ne znate kako da personalizujete jelovnik svog lokala i učinite ga prepoznatljivim i atraktivnim, savet je da uvek pokušate da pomoću njega odrazite svoj brend, kreativnost i kvalitet jela koja nudite.
#2 Kvalitetna fotografija jela
Jedan od najvažnijih elemenata kvalitetne izrade jelovnika su fotografije jela.
Fotografije moraju biti visokog kvaliteta, izuzetno jasne i prikazivati jelo na najbolji mogući način.
Fotografije ne smeju biti mutne ili lošeg kvaliteta, jer će to utecati na percepciju kvalitete hrane koju nudite. Osim toga, fotografije bi trebale biti dobro osvijetljene, kako bi jela izgledala privlačno i ukusno.
#3 Prikaz sezonskih jela
Sezonska jela su idealna prilika za kreativnost i promociju vašeg restorana.
Dodavanje sezonskih jela u jelovnik može biti odličan način za privlačenje novih gostiju, ali i zadržavanje postojećih. Sezonska jela takođe pokazuju da pratite trendove i da ste u toku s događajima, postovima i praznicima koji se događaju u vašoj okolini.
Na primer, dodavanje božićnih slatkiša i đakonija na jelovnik uoči ovog praznika, može biti veliki plus kod mušterija.
#4 Kreativni nazivi jela
Kreativni nazivi jela mogu učiniti da se vaša hrana istakne iz mase. Nazivi bi trebalo da budu jedinstveni i zanimljivi, ali ne bi smeli biti zbunjujući. Na primer, umesto „sendvič s tunom“, možete nazvati jelo „morska simfonija“.
Ovakvi nazivi jela mogu privući pažnju gostiju i dati dojam da vaš restoran nije samo još jedno mesto za ručak u nizu stotina sličnih i ostaviti utisak ekskluzivnijeg ugostiteljskog objekta.
Izvor fotografje: pexels.com – Andrea Piacquadio
#5 Personalizovane opcije
Kvalitetna izrada jelovnika uključuje i ponudu personalizovanih opcija. Gostima bi trebalo biti omogućeno da prilagode jela prema svojim preferencijama ili prehrambenim zahtevima.
Ovo je posebno važno za goste koji imaju alergije ili intolerancije na određene sastojke. Također, prilagođavanje jela može omogućiti gostima da isprobaju nova jela na način koji najbolje odgovara njihovom ukusu.
#6 Kvaliteta sastojaka
Kvalitetna izrada jelovnika uključuje i korišćenje najkvalitetnijih sastojaka.
Važno je da se uključe sveži, sezonski sastojci koji će osigurati da jela imaju najbolji ukus i kvalitet. Takođe, važno je istaknuti da su sastojci lokalno proizvedeni i ekološki uzgojeni, ukoliko je to zaista slučaj, što može privući goste koji se brinu o održivosti i ekološkim pitanjima.
Nikada ne bi trebalo preterivati i u jelovniku obećavati gostima nešto što nije moguće izvesti.
#7 Raznovrsnost jela
Kvalitetan jelovnik bi takođe trebalo da ima raznolikost jela. Važno je da se uključe jela za sve vrste prehrambenih preferencija i ukusa, kako bi se gostima pružila široka paleta izbora.
Na primer, jelovnik bi mogao sadržavati vegetarijanska, veganska i bezglutenska jela, kao i jela za ljude koji preferiraju meso ili ribu, osim ako je u pitanju restoran specijalizovan za posebnu vrstu hrane, koji na primer, služi samo veganska jela, ili samo specijalitete iz mora.
Preporučljivo je odlučiti se za jedan koncept: “A la carte” ili “Table d´hote” jelovnik.
Ovo je važno jer će privući različite tipove gostiju i dati im osećaj da su dobrodošli u vaš restoran ili kafić.
#8 Cene jela
Cene jela su takođe važan aspekt kvalitetne izrade jelovnika. Cene bi trebalo da budu realne i razumne, ali istovremeno bi trebale odražavati kvalitetu hrane koja se nudi.
Previsoke cene mogu odbiti goste i dovesti do lošeg iskustva, dok preniske cene mogu značiti da se hrana neće doživeti kao kvalitetna. Stoga je važno dobro razmisliti o cenama i osigurati da su razumne i konkurentne.
Zaključak
Kvalitetna izrada jelovnika može biti ključni faktor u uspehu vašeg ugostiteljskog objekta. Od kvalitetne fotografije jela i kreativnih naziva do personaliziranih opcija i kvalitete sastojaka, sve to igra ulogu u stvaranju privlačnog i profesionalnog jelovnika.
Raznovrsnost jela i razumne cene takođe su važni aspekti koji mogu privući različite tipove gostiju i dati im osećaj da su dobrodošli u vaš restoran ili kafić.
Uz sve to, treba imati na umu da izrada jelovnika nije samo jednokratni zadatak. Jelovnik bi trebao biti stalno ažuriran i menjan kako bi se gostima ponudio novi izbor jela i sezonskih sastojaka. To može uključivati uklanjanje nekih jela koja se ne prodaju dobro i zamenu novim ili prilagođavanje postojećih jela prema povratnim informacijama gostiju. Takođe, potrebno je pratiti trendove u prehrambenoj industriji i prilagođavati se novim ukusima i preferencijama gostiju.